15 Şubat 2011 Salı

sist em all

Adim veli. Annemin ilk harfleri ve babamin ilk harflerinin karisimi. O zamanlar cok orijinal bir taktikmis. Babama ali derler, anama nimet. Kucuklugumden beri efendi kisiligim on plandaydi. Cok basarili bir adet insandim talebeyken. Talebe olan arz en yakin arkadasimdi. Onunla graffiti cizerdik hep. Adam gibi adamdi. Sonra simiti cok sever, cayla marjinal tuketirdik. Lisenin son yilinda, ali beni dersaneye yazdirdi. Hayir canim haberim olsa yazdirir miyim hic. Hic iste iyi bok yedin ali. Benim hep okuyup arkadasi riza gibi tesisatci olmami isterdi. Oysa ki benim ideallerim vardi o zaman, bir jokey olacaktim. Tanrim ruzgar gibi gecerdim. 24 kilo oldugum icin de cok uygundum bu zanaate. Dersaneye gide gele bi hos olmustum. En yakin arkadasim benden kopya cekerken hoca ona hirsizligin baslangici dedigini hic unutmam. Herkes deli gibi bi yaris icindeydi. Siniftakiler hic calismadim deyip hep 300 cekerdi. O zamandan radikal bir cozum gelistirmeye basladim. Talebe olan arza bunu soyledim. Hemen graffitisini cizdi ve boylece daha anlamli oldu. Artik bu sisteme son vermek gerekmekteydi ve sistemi bulmustuk. Drom yontemi adini verdigimiz bu hipotezimizi uygulamaya koyduk. Hizli gelismeler yasanirken finansmanda sikinti cekiyorduk. Annem nimetin dedesi saka olmazdan kalan bir arsamiz vardi. Finansman icin orada kensi atimla sovlar yapiyordum. Deli paralar kazaniyor hepsiyle simit yiyorduk. Bu arada lise sonun sonuna yaklasmistik ve sinavin nefesi ensemizdeydi. Drom projesi finansmani da elde etmisti. Talebe olan arz ile sinav gununu bekledik. Onlarin sistemini ancak bu yolla cokerticektik. Ve sinav gunu gelmis talebeler yerini almisti. Sol kulvarda ben, sag kulvarda cimde cok iyi lakin kumda kotu talebe olan arz yerimizi almis sesi bekliyorduk. Baslayin sesi ile birlikte bitirecektik. Yetkililer start verdiginde kalktik ve ustumuzu cikardik. Kendimize bi icki koyduk sominenin onune gecip biz yaris ati degiliz graffitilerimizi cikardik. O anda talebeler ciglik cigliga seviniyor, kagitlari yirtiyordu. Tanrim bu goruntuyu unutamam. Ha sistem degismedi, halen surmekte. Talebe olan arz ile ben ve siniftakiler ikinci bir emre kadar olamadilar. Ikinci bir emre, siniftakilerin basini cekmisti. Bizden sonra o da ustunu cikarip, kalemi kutur kutur yemisti. Tum sinif diskalifiye edildi. Simdi biz arsada sporla ilgileniyor, cesitli oyunlar oynuyoruz sisteme…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.